Ego dengan penuh kasih sayang

Assalammualaikum..
Salam Sejahtera..

    Tiada kata secantik bahasa...blablabla...*nyanyi*

Ego
ber-EGO-an
Ego-Egoan

    Ye..perempuan cakap lelaki ego, lelaki cakap perempuan ego.. tapi bagi aku la kan..dua-dua ada sifat ego..sama ada pandai hide-kan atau kurang cerdik sampai tunjuk kat semua ego dia yg tinggi melangit sampai org taknak dekat. 😑

    Dalam kehidupan berpasangan,seboleh-bolehnya kurangkan la ego tu..ni tak asal bergaduh je memasing senyap seribu bahasa..
                                      -
'arghh! kau yg buat salah! kau kene pujuk!'
'Aku lelaki, apa barang pujuk gf ni! malu la wei!'
'Asyik-asyik aku pujuk! Mengada punye perempuan'


    Tak salah ego ni..tapi memandai-mandai la..ni tak, even kekasih buat salah & perlukan kekasihnya pun still tak diperlukan.. macam mana ek nak get along sampai gerbang perkahwinan kalau masing² tak nak ambil sikap saling memahami, open minded.. blabla.. haih.

    Kawan aku cakap pasangan dia ego..bila ada taknak dicari.. dan bila takde baru melilau call,msg.. inikah perhubungan kasih sayang yg kita perlukan? Aku memang angkat tangan kalau mcm ni..baru couple dilayan mcm nak tak nak.. kalau dah kahwin? tidur sebelah pun buat tak kenal! haa..achano? time tu nak menyesal pun dah tak guna lagi.. *malas nak fikir kemungkinan tu..walaupun dah tersebar dalam kepala*

    Macam-macam definisi ego boleh kita ungkapkan..tapi aku kitarkan dalam perhubungan saja. Buang ego sikit-sikit demi relationship yg berkekalan.. Tak guna tanam ego sampai tumbuh cendawan. berpada-pada jgn sampai menyakitkan org lain..

Simple dimple..guna ego bila time perlu je..contoh:
- time orang jual barang & paksa kita beli.. lol. then sila tunjukkan ego korang dekat dia..jgn maki udah le..tak baik k? ;)

   wuraitsoraits..

The end story morry
Thankyou masak gulai kari ikan kayu

Happy Reading korang.

Comments

Popular posts from this blog

Pentingnya beradab

Senyum itu sedekah