Tuesday, 5 February 2013

Senyum itu sedekah

Assalamualaikum..
Salam sejahtera..


Sebelum meneruskan agenda..err.. cerita pada hari ini..bangun dan senyum lebar sambil menyanyikan lagu ini.. 
SENYUM

Senyum seindah suria
Yang membawa cahya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri

Senyum umpama titian
Dalam kehidupan
Kau tersenyum ku tersenyum
Kemesraan menguntum

Senyum... kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum... membahagiakan
Dengan senyuman terjalinlah
Ikatan...




Sila sengih macam ni~ thehehe.. ngeh-ngeh

Senyum.. tak salah senyum.. tapi tengok la tempat, suasana.. takkan la org tgh dirundung musibah korang leh bantai senyum.. tak pasal2 korang senyum sampai ke hospital..~ aww! ganas..

Saya ni antara manusia yg suka senyum.. kdg2 kalau mood tersangat baik..haa~ melayan la kau dengan senyum nih!

Ape plak senyum tu gatai? Senyum tu sedekah..pahala kan..Nabi Muhammad s.a.w. pernah berkata bahawa "Senyum kepada saudaramu adalah sedekah"

Tapi risau gak nak main senyum2 ni, takut tersalah senyum kat suami org..tak pasal2 dituduh menggatal dgn laki org.. ngeh-ngeh

Senyum tu awet muda.. dikatakan dengan sentiasa senyum juga memanjangkan hayat.. tapi siapalah kita nak mementukan ajal maut seseorang kan..?

Tips belajar senyum
1- duduk/berdiri menghadap cermin.
2- sila belek muka dihadapan cermin.
3- tarik nafas.
4- lepaskan nafas dengan lembut jangan ganas sangat. 
5- pandang cermin dengan pandangan menawan sambil berkata 'cantik/hensem gak aku kan?'
6- ulang sebanyak mungkin.
7- dah sah2 anda akan tersenyum..nah..
olololo~ manisnya..manisnya senyuman mu..aww

amacam? dah boleh kan? btw saya pun cantik gak. tak malu! sape lagi nak puji diri sendiri kalau bukan diri kita sendiri? jangan dok cakap depan org..nnt dikatakan perasan lak.. terapi tu..

dan yg paling penting senyum biar ikhlas.. kalau hati marah..senyum tu macam nak tak nak je..jangan cepat marah..jangan selalu marah nanti cepat tua.. so.. senyum  je selalu..nanti muda je selalu..

comelnya senyum..hahahaha

*ini entry sesaje*

okiesdokies.

Happy reading korang..

Picture pinjam dari pakcik google.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...